Amicezia, 2016

agrandir l'image

© Jaromir Kreiliger

The long-term project Amicezia relates both Jaromir Kreiliger’s geographical homeland and artistic origins.This body of work presents his immediate surrounding and also aspects of the soul’s interior, addressing these places through a mixture of moments seen and felt. The word Amicezia originates from the Rhaeto-Romanic language. It stands for friendship and love.

Location: NMB Bâtiment Schwab​ 

Bio

Jaromir Kreiliger (1991), ist in Castrisch im Kanton Graubünden (CH) aufgewachsen und lebt heute in Wien. Er studiert Fotografie an der Universität für Angewandte Kunst in Wien. Seine Werke präsentiert er im In – und Ausland, zuletzt an der Documenta 14 in Athen und im Bündner Kunstmuseum in Chur. Weiter wurde er 2017 mit dem Swiss Photo Award für seine Arbeit Amicezia ausgezeichnet.

http://jaromirkreiliger.ch